Липсата на маркетинг и PR специалисти в България

Популярни

черна кухненска мивка и светъл плот

 Какво е важно да знаете преди да купите кухненска мивка?

Ремонтът или освежаването на кухнята често са свързани и с подмяната на кухненската мивка.

Усмихни се красиво

Усмихни се красиво

Проучванията показват, че правилната и красива усмивка помага на хората да бъдат не само по-...

бормашина

Ръководство за начинаещи за използване на бормашина

Бормашината може да ви изглежда като един от онези инструменти, които се използват само от...

Бебешката количка, която има всичко

Бебешката количка, която има всичко

Бебешката количка е едно от основните неща в списъка за покупки на родителите след раждането на...

лечение с кислород в барокамера

Физиологични ефекти и предимства на лечението с кислород в барокамера

Все по-често се говори за хипербарната кислородна терапия (HBOT), която доказано има...

PR специалисти обсъждат стратегия
5

Маркетинговата, рекламната и PR индустрията са изправени пред сериозен недостиг на кадри, заради дигиталната трансформация, която драматично се отразява на бранша. Поради бързите темпове на промени, университетите и училищните учебни програми не успяват да обучат адекватно кадрите, по начин по който ще са полезни на бизнеса. С ожесточена конкуренция между технологичните компании за кандидати, от уеб агенция Seo Web Design твърдят, че за да бъдат по-добре подготвени и да се справят с предизвикателства, служителите, заинтересовани да влязат в пазара на маркетинга, рекламата и PR трябва да се адаптират и преквалифицират. От компанията твърдят, че напоследък най-търсени и високоплатени са PHP/Java/C програмистите, както и SEO специалисти, и Data analysis експерти. От своя страна работодателите могат да увеличат собствената си работна сила, като инвестират в обучение в цифрови умения.

Съвсем наскоро RGF International изготви доклад в който стана ясно, че най-голямото предизвикателство пред бранша е намиране на квалифицирани кадри. Докладът се потвърждава от проучване, което показва, че 84% от работодателите са на същото мнение. Това е изключително тревожна статистика, като се има предвид, че проучването е било направено в Сингапур, държава, която е предпочитано място за живеене и развиване на кариера. Много хора избират да се преместят да живеят и работят в Сингапур, спрямо в Китай, Северна Америка или Европа. Така че, можем да заключим, че дори и в предпочитаните държави, това е проблем.

Въпреки негативната настояща тенденция, почти всички респонденти са показали положителни очаквания за бъдещо развитие. По-голямата част от запитаните са оптимистични в очакванията си, а останалите са неутрални. Няма нито един отрицателен глас. Този оптимизъм се превръща в агресивен план за наемане на работна ръка. Целта е да се увеличи броят на персонала през следващата година.

Две момичета обсъждат маркетинг план

Войната за таланти

Повечето компании днес търсят таланти, които боравят с данни, цифри и анализи - доста по-различно от това, което маркетингът и рекламната индустрия преди са били. Не е изненада, че маркетингът, създаващ съдържание и използването на социални медии за популяризиране на идеи са все по-търсени. Това създава огромен скок и в наемането на специалисти по дигитален маркетинг. Пазарът на труда се променя спрямо изискванията на пазара. Образованието на кадрите следва същите тенденции, само че с по-бавни темпове.

Въпреки това, последните промени в политиката и правителствените наредби затрудняват наемането на чуждестранни кадри и много компании сега се фокусират върху това по-голямата част от основния им екип, да е съставен от местни и постоянни жители на Сингапур. Тези промени създадоха както недостиг, така и конкурентна война за местните таланти. Компаниите се състезават за този оскъден ресурс от сингапурски специалисти, които и да са постоянни жители в страната. Правят го, като подобряват условията на труд, вдигат нивото на заплатите и предлагат социални придобивки към твърдото заплащане.

Този недостиг на таланти принуждава Сингапур да премине от пазар, управляван от клиентите, към пазар, управляван от наличието на кадри, подобно на страни като Япония, където намирането на квалифициран персонал също е голямо предизвикателство. Това означава, че кандидатите могат да си изберат своите работодатели, а не обратното. Отделно от това, кандидатите могат да преговарят за по-високо заплащане и по-добри условия. Това поставя компаниите в разлина и не толкова удобна позиция. Те нямат друг избор, освен да търсят алтернативни начини да се сдобият с персонал или със специалисти, които да им свършат работата.

Единственият вариант на компаниите остава да наемат специалисти на свободна практика или външни изпълнители. Освен това разширяват обхвата си за придобиване на работна ръка, като наемат свои вътрешни екипи за набиране на персонал, както и инвестират в изкуствен интелект. Някои използват и аутсорсинг процеси за набиране на персонал, това означава, че наемат фирми, които имат опит в търсенето и привличането на опитен персонал. Борбата, както можете да забележите е ожесточена, точно защото нуждата от специалисти няма с какво друго да бъде заменена.