Какво представляват системите за пренос на насипни материали и къде намират приложение?

Популярни

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

В летописа на българската академичност и духовно възраждане името на проф.

Психомоторно развитие с образователни играчки

Психомоторното развитие е от съществено значение за растежа и развитието на децата.

Спални чували за деца: Гаранция за комфортен сън и сладки приключенски сънища

Къмпингът с деца е преживяване, изпълнено с приключения, вълнение и много нови открития за...

Удобни детски раници – 3 правила, с които трябва да сте наясно, преди да купувате

Изборът на правилната раница за вашето дете е от решаващо значение, за да сте сигурни за...

системи за пренос на насипни материали
0

Снабдяване на работния процес с необходимите суровини и материали е от ключово значение за неговата ефективност и гладкото му протичане. Ръчното пренасяне на материалите отдавна е метод, доказал своята неефективност и тук на помощ идват т.нар. системи за пренос на насипни материали

Главното предназначение на този тип индустриално оборудване е да осигурят непрекъснатия пренос на материали или суровини с насипно състояние до отделните звена в производствените предприятия, където те са нужди. Системите за пренос на насипни материали също така биха могли да бъдат използват за съхранение, както и за смесване на материалите, които се транспортират чрез тях. 

Сред най-често използваните видове оборудване за пренос на насипни материали се нареждат т.нар. лентови транспортьори. Макар че се предлагат и други видове транспортьори, гумените транспортни ленти предлагат повече практичност, ефективност  и достъпност. 

Конструкция на лентов конвейер за обработка на насипни материали

Възможни са много дизайни за задвижване на конвейер. При конвенционалните конструкции мощността се доставя от моторна скоростна кутия с директна връзка или чрез директно или успоредно задвижване на вал, задвижвайки барабана чрез двойка с подходящ размер.

Възможността за стартиране, особено изискването за стартиране при пълно натоварване (когато конвейерът е напълно натоварен с материали), е основен фактор, който трябва внимателно да се обмисли при проектирането и оразмеряването на задвижващите агрегати. Много малки и средни конвейери използват флуидна връзка за улесняване на стартирането и преходните операции. Големите и много големи конвейери често използват задвижвания с променлива скорост.

Друг дизайн, използван наскоро за някои конвейери, е моторизираният барабан. При това разположение електрическият мотор, редуктора и лагерите образуват цялостно задвижващо устройство вътре в корпуса на барабана на макарата, което предлага защита. Това устройство захранва директно ремъка, елиминирайки усложнението на външно задвижване и съединител, които се използват в конвенционалните устройства. Те са особено популярни в обновени и реновирани помещения.

Като цяло конвейерите трябва да са компактни и леки, което прави дизайна на моторизирания барабан добър избор, но конвейерите имат някои предимства и недостатъци. Те предлагат компактни и по-добре защитени задвижващи устройства за някои приложения. От друга страна, достъпът и поддръжката може да са трудни и съществуват някои ограничения за размер и дизайн.

За големи конвейери или специални приложения, при които са необходими компактни, леки опции (например конвейери на подвижни или движещи се единици като машини за подреждане/регенератор или разтоварващи единици), се използва моторизирана лебедка за поемане или хидравлично поемане.

Един противотежест или теглещ блок трябва да осигуряват постоянна сила на опън на ремъка, независимо от работните условия и преходните случаи. Неговата сила (при условие на напрежение в колана) е проектирана според минималните граници на опън, необходими за гарантиране на тегленето на лентата и за избягване на ненужно разтягане на колана.

Проектираното движение на поемащия блок се извлича от еластичността на колана по време на неговите фази на работа с ограничения. Като много груби изчисления, минималното движение на опъващата единица не трябва да бъде по-малко от 2 процента от разстоянието между центровете на конвейер, използващ пластмасови/текстилни ленти, или 0,5 процента на конвейер, използващ ленти със стоманени корди.