Иконата: Сакрално изкуство или народно творчество? – Един задълбочен поглед
Иконата – този древен образ, изпълнен със символика и...
Морският транспорт става все по-голям фактор за развитие на световната икономика. Днес търговското мореплаване има основен дял в доставката на рудни изкопаеми, черни и цветни метали и други суровини за индустрията. Сухопътният, железопътният и въздушният транспорт също са развити и имат важна роля в търговията с различни стоки и суровини. Корабоплаването обаче е единственият транспорт, който осъществява мащабни доставки на промишлени стоки и суровини между отделните континенти. Днес търговски танкери и контейнеровози редовно пресичат водите на Атлантическия, Индийския и Тихия океан. Големите търговски кораби пренасят петрол, пшеница, дървен материал и плодове. Въпреки силния тласък в развитието на въздушния транспорт днес много хора предпочитат да пътуват с големи презокеански пътнически кораби. В Европа и света са се обособили много големи пристанища, в които всеки ден акостират стотици кораби. За да се избегне хаосът в обслужване на корабите, във всяко пристанище има установен ред. Всички корабни компании спазват Кодекса на търговското плаване. На всяко пристанище има специални навигационни, митнически и контролни служби. Навигационните служби поемат всеки кораб и го въвеждат в пристанището, за да акостира на точно определен кей или док. Така се избягват пристанищни инциденти и сблъсък между отделни кораби.
Днес всеки корабособственик има своя корабна агенция. Всяка корабна агенция е в непрекъснат контакт с пристанищните власти, като разрешава редица въпроси, свързани с разтоварване и натоварване на всеки търговски плавателен съд. Всеки корабособственик сключва търговски договор за агентиране с определена корабна агенция. По този начин една корабна агенция се превръща в своеобразен търговски агент. Всяка корабна агенция трябва да умее да разрешава всички възникнали въпроси по обслужването на един кораб. С акостирането на голям търговски кораб на едно пристанище възникват много задачи. Добрата корабна агенция трябва предварително да е осигурила пристанищен док за кораба. Тя съдейства за навременното разтоварване на товара на кораба. За всички визови и паспортни проблеми на екипажа корабособственикът също разчита на нея. Тя официално го представлява пред всички пристанищни, местни и държавни органи на съответната държава. Като търговски агент всяка корабна агенция трябва да намира търговски партньори на корабната компания която обслужва. Добрата корабна агенция е един вид посредник във всички търговски сделки на корабособственика. Тя може да сключва договори от името и за сметка на корабособственика. Фирмата корабна агенция се грижи търговските морски съдове да бъдат в изправно състояние, като осигурява навременни ремонтни дейности. Тя също така отговаря корабът да има компетентен и надежден екипаж. Те извършват набиране на моряци когато в един корабен екипаж се налага попълване на личния състав. Търговските маршрути на кораба също се определят от корабна агенция в съгласие с корабособственика - www.frachtimpex.com/bg/korabna-agenciya.html