Могат ли децата да научат английски език преди майчиния си език?

Популярни

ремонт и обзавеждане на малка спалня

Как да обзаведем малка спалня ?

Спалнята е мястото,  където прекарваме време на активна почивка.

майка и дете учат в кът за учене у дома

Кът за учене у дома – как да го организираме?

С настъпването на месец септември и старта на учебната година започват приготовленията свързани...

диодна лазерна епилация

Диодна лазерна епилация - ефикасна ли е, колко струва и колко сесии са необходими?

Всичко, което трябва да знаете за диодната лазерна епилация: какво представлява? Боли ли?

черна кухненска мивка и светъл плот

 Какво е важно да знаете преди да купите кухненска мивка?

Ремонтът или освежаването на кухнята често са свързани и с подмяната на кухненската мивка.

Усмихни се красиво

Усмихни се красиво

Проучванията показват, че правилната и красива усмивка помага на хората да бъдат не само по-...

5

Много деца израстват, слушайки 3 или 4 езика. Това, което вече знаем за езика е, че разбирането предшества възпроизвеждането. Разбирането предшества речта. Първо децата трябва да чуят, да абсорбират езика, след това и да разберат звуците, чак по-късно да говорят. Такъв е редът на нещата при децата. Напълно нормално е това и родителите понякога могат да си мислят, че тъй като децата им все още не могат да говорят, то те и не разбират. Това, което се случва е, че родителите много често не им говорят. Следователно децата имат по-малко думи за разбиране и следователно ще говорят още по-малко. Повече по въпроса за децата и ранното езиково обучение може да намерите тук.

Изследванията показват, че децата, които проговарят по-рано, имат по- богат речник. Не е изненада- родителите им разговарят с тях повече. За съжаление, въпреки изследванията, има интелигентни, образовани хора, които не говорят с много малките си деца. Те казват: „Какъв е смисълът? Те все още не говорят.” Разбира се, че няма да говорят много, защото не говорят с тях ! Например 5-месечно дете се опитва да каже „Аба” (на корейски означава баща). Казва „Ах“ и е очевидно, че се опитва да говори. Казва „Ах“ и това не е просто случаен звук, а много ранно производство на реч. За да може детето от горния пример да каже „ума“, корейската дума за майка, от него се изисква да озвучи буквата „м“.