Плюсове и минуси на турбо колите

Популярни

Група домашни любимци

Срещи с животни: Когато домашните любимци са по-забавни от хората.

В свят, доминиран от социални мрежи, работни срещи и непрестанно гонене на срокове, понякога...

razvitie na soft ymeniq i tehnologii

От класа до света: Как училищата подготвят учениците за реалния живот?

Светът е в непрекъснато движение и се променя с шеметна скорост.

myj misli za navicite i izborite si

Психология на ежедневието: Защо правим това, което правим?

Повечето хора не се замислят за това защо извършват определени ежедневни действия.

Пътуване през времето

Пътуване през времето: Наследството на изгубените цивилизации

Представете си, че можем да се върнем назад във времето.

Какво означава "Черен петък" и защо става все по-популярен

"Черен петък" се превърна в една от най-очакваните дати за шопинг в целия свят, а...

ремонт на турбо
5

Турбото е ефективна система за повишаване на мощността на двигателя. Освен това то осигурява икономия на гориво и понижава токсичността на отработените газове. При турбото въздухът в цилиндрите на двигателя се подава под налягане за сметка на използването на енергията от отработените газове. То може да бъде използвано както при бензинови двигатели, така и при дизелови. Най-ефективно е обаче турбото при колите на дизел.

Като при всяко друго нещо в живота, използването на турбо върви ръка за ръка с положителни и негативни специфики. От водача на автомобила зависи на кои ще отдаде по-голямо значение.

Една от причините, поради които не се препоръчва поставянето на турбо на бензинови двигатели, е възможността от настъпване на детонация, която е свързана с рязкото увеличаване на въртенето на двигателя, а също така и на високата температура на отработените газове и съответното нагнетяване на турбонагревателя.

Принцип на работа на турбото

Работата на системата на турбото е базирана на използването на отработените газове. Последните задвижват турбинното колело, което чрез вала на ротора върти компресорното колело. То на свой ред сгъстява въздуха и го нагрява в системата. Нагрятия при свиването въздух се охлажда в интеркулера и постъпва в цилиндрите на двигателя.

Турбото няма твърда връзка с коленчатия вал на двигателя. Поради това ефективността на работата на системата зависи от броя на оборотите на двигателя. Колкото по-високи са оборотите на мотора, толкова повече е енергията от отработените газове, по-бързо се върти турбината, повече сгъстен въздух постъпва в цилиндрите на двигагеля.

Минусите на двигателя с турбо

Разбира се, поставянето на турбо има и своите минуси. Сред негативните особености следва да се отбележат от една страна задържането на увеличаването на мощността на двигателя при рязко натискане на педала на газта – турбояма. От друга – рязко увеличаване на налягането в турбото след преодоляването на турбоямата.

Трябва да подчертаем дебело също така, че турбините изискват използването на специални моторни масла и строго спазване на препоръчителните от производителя срокове за обслужване. Задължителен е въздушният филтър.

Друг недостатък на турбото е чувствителността към износване на буталата. Увеличаването на налягането на картерните газове осезаемо понижава ресурса на турбината. При продължителна работа в такива условия настъпва „маслен глад“ и чупене на турбокомпресора. Повреждането на този агрегат е способно напълно да извади извън строя целия двигател.

Ако се стигне до ремонт на турбото трябва да се обърнете към турбо сервиз. В страната е пълно с такива но е важно да изберете някой който си разбира от работата и има дългогодишен опит. Един такъв може да намерите този сайт http://turboforce-bg.com/