Икони и бъдещето: Къде отива свещеното изкуство?
Иконата, вековен символ на вярата и духовността, е изкуство,...
Ако си копирайтър, или ако просто писането те влече и ти се удава, е съвсем естествена стъпка да се усъвършенстваш /или ъпгрейднеш, ако трябва да използваме модерния компютърен термин/, като се запознаеш със спецификата на SEO и с работещите SEO техники. Защо ли? Защото SEO, по-точно качественото SEO, изстрелва съдържанието ти напред в търсачките и така повече хора прочитат написаното от теб. И, разбира се, защото съчетанието между умението да се изразяваш убедително и познаването на SEO те превръща в апетитна хапка за фирмите, които искат да подобрят присъствието си в Интернет. А тези фирми ще стават все повече и повече, защото Интернет комуникацията е най-лесният, естествен, евтин и ефективен начин за достигане до потенциалните потребители.
Затова запретни ръкави и потъни в магията на SEO.
Много е важно да си прагматичен, търпелив, постоянен, любопитен. И да не се отчайваш. Има вероятност, когато кажеш на някого, че се занимаваш с писане и че се интересуваш живо от SEO, той да реши, че можеш да изкараш сайта му на челно място за отрицателно време и срещу почти никакви разходи. Това няма да стане. Особено ако си още “зелен” в областта на SEO. SEO работи по друг начин. SEO не обещава точни срокове. Затова не се стряскай и не се обезсърчавай. Помни, че дори човек, който се занимава от години наред със SEO не може, или поне не би трябвало, да гарантира моментални и грандиозни резултати. Не става толкова лесно.
SEO изисква време. SEO изисква постоянни и целенасочени усилия. SEO е планирана във времето политика по създаване на насочено Интернет присъствие. SEO е специфична дейност, която изисква рационално обмисляне и дългосрочни Интернет мероприятия.
Най-важни за успех в SEO копирайтнга са самото предложение / съдържание / и думите и изразите, които се използват. За силен SEO ефект трябва да отправиш директно предложение, може и да си леко провокативен, и да боравиш умело с езика. Това ще предизвика интереса на потребителя, а ако си се справил добре може да предизвика и негова реакция в Интернет пространството – харесване, споделяне, коментиране.... Затова обогатявай стила си на писане, провокирай читателите, бъди искрен. Потребителите в Интернет по-скоро искат да намерят интересна информация, да проведат съдържателен и приятелски разговор в Мрежата. Затова текстът ти трябва да е отворен към потребителя, да е информативен и полезен за него, да го провокира.
Разбира се другото важно за SEO са ключовите думи. Умението да пишеш вълнуващо, провокативно и информативно, като едновременно с това насищаш текста с ключови думи и изрази е безценно в областта на SEO и на Интернет Маркетинга. Комбинациите от използвани думи и изрази в текста трябва честно да осведомяват търсачките за неговото съдържание и да са приятни за четене. Ключовите думи и изрази трябва да се използват с оптимална честота и да се поставят на правилните места – в заглавията, в началото на текстовете и параграфите, в названията на връзките, в описанията на категориите в сайта. Важно е също така да се използват синоними, логически свързани ключови думи и изрази и логическа йерархия в текстовете. Това изисква и умение да се разпознаят ключовите думи и изрази и да се подредят по степен на значимост.
Като цяло SEO изисква знания, умения, работа и постоянство. А SEO копирайтингът, освен тези неща, изисква и много гъвкава, комбинативна и творческа мисъл.