Какво точно означава новият ъпдейт в алгоритъма на AdWords за Ad Rank

Популярни

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

В летописа на българската академичност и духовно възраждане името на проф.

Психомоторно развитие с образователни играчки

Психомоторното развитие е от съществено значение за растежа и развитието на децата.

Спални чували за деца: Гаранция за комфортен сън и сладки приключенски сънища

Къмпингът с деца е преживяване, изпълнено с приключения, вълнение и много нови открития за...

Удобни детски раници – 3 правила, с които трябва да сте наясно, преди да купувате

Изборът на правилната раница за вашето дете е от решаващо значение, за да сте сигурни за...

SEO
3.6

AdWords вече ни представи новия компонент от формулата за изчисляване на Ad Rank. Преди позицията на рекламата ви зависеше от комбинация на два фактора - качественият рейтинг и максимума наддаване за цена за клик.

С новия си ъпдейт Google включват и разширенията на рекламите в цялата формула. Както съобщават “ако има две състезаващи се помежду си реклами, които имат едно и също качество и наддавания, то рекламата с повече позитивно влияние от разширенията си ще се появи на по-висока позиция”. До сега това е най-голямата промяна в алгоритъма за Ad Rank на AdWords.

 

Защо Google променят алгоритъма си?

Тъй като старатa формула за изчисляване на Ad Rank на Google си работеше изключително добре има няколко различни теории за това защо се включва нов фактор в алгоритъма:

 

- От Google искат да предоставят максимума на своите потребители

Запомнете, че Google е най-добрата търсачка, защото потребителите вярват, че винаги ще им предложи най-полезните резултати. За да окуражи рекламодателите да използват подходи, които са насочени изцяло към потребителите, Google набляга на качествения рейтинг. Сега вече с още една крачка напред Google ориентира рекламодателите към разширенията за реклами. Без съмнение включването на повече информация за връзка и линкове към уебсайта ще бъдат в полза на потребителите.

 

- новата формула за Ad Rank ще увеличи конкуренцията в PPC пространството.

За Google по-голямата конкуренция означава по-големи приходи. За да се появи разширението на вашата реклама, тя трябва да се появи в една от първите позиции. За да развият и придобият позитивни исторически данни за разширенията на рекламите си, много компании ще се борят за първите места. За да постигнат това има две опции: или да увеличат наддаванията си или да подобрят качествения си рейтинг.

 

Какво означава тази промяна за повечето рекламодатели?

Този нов начин за изчисляване на Ad Rank вече е в действие и ще повлияе на всеки акаунт. И тъй като Ad Rank вече е доста важен фактор, ако не сте започнали да използвате разширенията за реклами, е крайно време да го направите. Добрите новини са, че тези настройки не изискват кой знае колко време и усилия. И дори още по-добрата новина - абсолютно безплатни са. Ако вече използвате разширения за вашите реклами не се заблуждавайте, че работата ви е приключила. Запомнете, че Google ще взимат под внимание влиянието на разширението на рекламите ви и техния формат, а това означава че ще обръщат внимание на качеството на разширенията на вашите реклами. За да увеличите Ad Rank на рекламите си в AdWords, разширенията ви трябва да са също релевантни, да имат висок CTR и да се появяват на видно място в SERP. Ако вече ги използвате, сте една стъпка пред много рекламодатели, тъй като вече сте събрали данни за представянето им.

Включете колкото се може повече разширения за рекламите си, които смятате че са релевантни на бизнеса ви. В съобщението от Google обясняват, че в общи линии ще показват вашите реклами с най-добро представяне и най-полезната комбинация от разширения и формати. Така че, ако им дадете повече опции, би трябвало да имате по-добър шанс за класиране.

 

С този ъпдейт ставаме свидетели на това как от Google са наистина нетърпеливи и предприемат драстични мерки. С въвеждането на употребата на разширения за реклами в изчисленията на една от най-важните им метрики в Google AdWords, те буквално принуждават рекламодателите да започнат да използват разширенията за реклами. Ако все още не сте започнали да ги използвате за вашите кампании, сега е подходящият момент, за не пострада представянето на рекламите ви в дългосрочен план.