3D принтирането в железопътната индустрия

Популярни

Zaedno.bg подкрепя участника в hosting SEO състезанието на Jump:
"Защо избрах хостинг в Jump?"

плочки в баня грешки при лепенето на плочки

Как да избегнете най-големите грешки при лепенето на плочки?

Ако никога досега не сте се занимавали с...

козметика за чувствителната кожа

Важни съвет, грижа и козметика за чувствителната кожа на лицето ви

Един от най-трудните видове кожа, за който трябва да се грижите, е чувствителната кожа.

3D принтиране на резервни части

3D принтирането в железопътната индустрия

3D принтиране на резервни части

осветителните тела

LED осветителните тела: С какво са по-различни?

Крушките със светодиоди са едни от най-енергийно ефективните крушки.

3D принтиране на резервни части
5

3D принтиране на резервни части

Все повече компании в железопътната индустрия започват да се възползват от 3D принтирането и търсят сигурни партньори като B2N, които да им осигурят спокойствието от осигуряването на нужните резервни части бързо и качествено. Жизненият цикъл на влаковете е до 30 години, което на практика означава, че през цялото време влаковете се нуждаят от резервни части. За съжаление, някои елементи дори се различават спрямо годините на производство на самите влакове, което е допълнително предизвикателство пред ЖП индустрията.

Резервните части за по-новите влакове често са широко достъпни. Когато става въпрос обаче за влак на повече от 15 години, въпросът е много по-сложен. В повечето случаи, такива резервни части вече не се предлагат и не съществуват. Това прави разходите за производство много високи и нерентабилни за всички, участващи в процеса.

3D принтирането предлага възможност за производство на резервни части поотделно или в съвсем малки серии. Освен това е по-рентабилно от серийното производство и частта може да бъде произведена директно там, където е необходима. Традиционните методи за производство, например фрезоване и леене под налягане, са много по-скъпи. Това отчасти се дължи на количеството отпадъчен материал, който се отделя по време на процеса и необходимостта да се правят по-големи партиди едновременно, за да стане производството на една част рентабилно.

Чрез използването на 3D принтиране се губи по-малко материал. Също така няма нужда да се съхраняват и големи количества резервни части на склад. Както и няма нужда да се чакат частите, съхранявани на далечни места, да бъдат изпратени до мястото, където са необходими. Резервните части се произвеждат там, където трябват.

Производствената мрежа се повлиява позитивно от 3D принтирането - спестява разходи, икономически ефективна е и се произвеждат само толкова бройки, колкото са необходими. Всичко това ускорява производството на резервни части с до 90% в сравнение с традиционните методи.

Стандартизация на железопътните транспортни средства

И за най-сложните и за най-опростените части, използвани в ЖП индустрията, има значение, дали материалите, от които са направени, са качествени. Според законите, всички материали, използвани в ЖП индустрията, трябва да отговарят на стандарт EN45545-2. Запознатите знаят, че този стандарт се отнася за безопасността и издръжливостта на материалите по време на пожар. Има голямо разнообразие от материали, които отговарят на стандарта, тоест не е само един единствен материал. Различните материали обаче имат различна класификация и спрямо функционалността на нужната резервна част, се избира най-подходящият.  материали използвани за 3д принтиране

Технологията на MiniFactory, подходяща за ЖП промишлеността

MiniFactory си сътрудничи с производители на полимери, за да открият най-подходящите материали за различни приложения в ЖП индустрията. Също така, търсят и най-оптималния процес на производство за конкретни материали. Техническият екип на MiniFactory има дългогодишен опит в оптимизирането на производствения процес при различни видове материали и техните разнообразни приложения. Сервизната им мрежа обхваща повече от 25 държави в цял свят, където се осигурява ефективно обслужване. За България техен официален представител и сервиз е фирма B2N Your 3D Partner. Системата "all-in-one" на 3D принтерите на MiniFactory позволява на компаниите да интегрират 3D принтирането към производствения процес бързо и лесно, на практика веднага след като включват захранването на 3D принтера.

Принтерът miniFactory Ultra може да отпечатва множество различни материали, сертифицирани по EN45545-2. Например материали на базата на PA и PC, както и високоефективни материали като ULTEM9085 и PEKK. Работната камера на професионалния принтер достига до 250°C и осигурява оптимална среда за производство на функционални компоненти.

Технологията на серво задвижване на принтера помага да се принтират части бързо, лесно и надеждно. Независимо от материала, който се използва, Ultra 3D принтерът отпечатва със същото високо качество всеки следващ детайл, който му бъде зададен. Софтуерът за мониторинг на процеса AARNI, може да се използва за контрол на качеството и сертифицирането на процеса на производство на резервни части. След като резервната част е тествана и одобрена за употреба от производителя, AARNI гарантира че това качество е достигнато и че резервната част продължава да се произвежда по процес, вече одобрен от производителя. Еднородността на процеса е ключът към надеждното производство. Това е важен фактор в производството на резервни части за железопътния транспорт. С програмата AARNI ключовите параметри на дадена част могат да се видят визуално, като дори за тяхното принтиране има възможност да се извади отделен отчет. Системата AARNI работи в пълна синхронизация с Ultra 3D принтера и може да се използва при частично сертифициране.

Как изглеждат 3D принтираните резервни части за ЖП промишлеността?

3д принтирани части за жп индустрията

Тази сензорна вилка, резервна част, притежава всичко в едно, включително и капаче за проводници и резба за закрепване. Тя има сложна форма, която много трудно може да бъде произведена с традиционни производствени методи. Размерът на частта е 16 x 11 x 6 см, а цената на частта е 25 € или 50 лв., направена от ULTEM AM9085F.

вентилационна 3д принтирана резервна част

 

Тази вентилационна част подпомага оптимизирането на въздушния поток и притежава приспособление за прилепване. Тя е изключително предизвикателство за произвеждане, защото за да се получи нейната форма остават прекалено много отпадъци. Адитивното производство намалява значително разходите. Размерът на детайла e 32 x 10 x 3 см, а цената на частта е 55 € или 110 лв. Направена е от ULTEM AM9085F.

3д принтирано капаче за батерия

Капаче за батерия, изработено от PEKK. PEKK е материал от клас EN45545-2 с изключително добри химически и механични свойства, което го прави добър избор за това приложение. Това покритие би било лесно за производство с традиционни методи. При адитивното производство обаче няма материални отпадъци, така че цената на частта е значително по-ниска. Размерът на капачето е 2 x 10 x 3 см, а цената му е 90 € или 180 лв.