На ски ваканция в хотел в Цигов Чарк

Популярни

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

В летописа на българската академичност и духовно възраждане името на проф.

Психомоторно развитие с образователни играчки

Психомоторното развитие е от съществено значение за растежа и развитието на децата.

Спални чували за деца: Гаранция за комфортен сън и сладки приключенски сънища

Къмпингът с деца е преживяване, изпълнено с приключения, вълнение и много нови открития за...

Удобни детски раници – 3 правила, с които трябва да сте наясно, преди да купувате

Изборът на правилната раница за вашето дете е от решаващо значение, за да сте сигурни за...

Вила Каталина - Цигов чарк
4.3

Аз и моите приятели сме запалени скиори. Обикновено ходим на ски в Банско, били сме в Боровец и Пампорово. Тази зима обаче решихме да отидем на ново място. Доста бяхме чували за курорта Цигов Чарк. Знаехме, че той е разположен в близост до язовир Батак, в сърцето на Западните Родопи. Въпреки че не беше типично зимен курорт, знаехме, че в близост до курорта има изградени две ски-писти с влекове.

И така, решено-сторено. Приготвихме ските и потеглихме към Родопа планина. Още като пристигнахме разбрахме, че не сме сбъркали в избора си на курорт. Мястото бе вълшебно. Направи ни впечатление, че климатът е някак си по-мек и приятен.  Вятърът носеше аромата на борови гори и на вечност.  Започнахме да търсим подходящ хотел в Цигов Чарк. Не държахме в хотела непременно да има сауна и фитнес салон, а по-скоро да се насладим на прекрасни гледки от терасите на стаите си.

В курорта има доста хотели с модерна или по-традиционна архитектура. След известно обикаляне най-после намерихме нашия хотел в Цигов Чарк. Той бе по-скоро едно симпатично четириетажно хотелче, изградено в Родопски архитектурен стил - http://katalina-bg.com. От стаите се виждаше язовира, а в далечината - гористите хълмове на Родопа планина. Стаите бяха аранжирани в битов стил, което също ни хареса.

На другия ден тръгнахме към ски пистите, които се оказаха на десетина километра от курорта. Харесаха ни, а в района имаше изградена и добра инфраструктура. Край пистите имаше ресторантчета, кафенета, ски гардероби и влекове. Най-ни допадна това, че този курорт не бе пренаселен като Боровец и Банско и тук нямаше големи опашки изнервени скиори. Всичко бе спокойно и ние можеше с удоволствие да си караме ските и да се наслаждаваме на прекрасната природа.

След като целия ден не слязохме от ските, дойде време да се прибираме. Оказа се, че почти към всеки  хотел в Цигов Чарк има ресторант. Нашият хотел не беше изключение. Решихме да вечеряме в ресторанта към хотела и да опитаме местната кухня. Нямаше как да не си поръчаме местни специалитети като бобена чорба, пататник или  пъстърва на скара. За десерт си взехме бито козе мляко със сладко от боровинки. Плановете ни бяха да покараме ски около седмица в курорта.

Хареса ни това, че Цигов Чарк е курорт, в който туристът  не се чувства изолиран. Не искахме скучна програма, която да включва разходка от нашия хотел в Цигов Чарк до ски-пистата и обратно. Наблизо се намираха Велинград и легендарния Батак. Местни хора ни обясниха, че в близост до курорта има и интересни исторически и природни забележителности. Те можеха да бъдат посетени и разгледани и през зимния сезон. Това много ни зарадва, защото щяхме да разнообразим почивката си.