Иконата: Сакрално изкуство или народно творчество? – Един задълбочен поглед
Иконата – този древен образ, изпълнен със символика и...
Въпреки че фактурата е много важен документ, при нея също могат да се допуснат грешки. Как, обаче, става това? Трябва да отбележим, че и една малка грешка при е фатална и недопустима, стане ли дума за издаване на фактури, отразяващи данъците. Няма как да се направи корекция в дадените документи, заради което и сгрешените се унищожават и се пишат нови.
Ето и случаите, в които една фактура се смята са сгрешена: ако в известието към съответния документ е начислен данък, който не е трябвало да бъде там или ако в известието не е начислен данък, а всъщност е трябвало да го има.
Понякога, обаче, анулирането на старите и създаването на новите документи, не е достатъчно. То върши работа само, когато поправените известия не са достигнали до отчетните регистри на получателя и на доставчика на съответния продукт. Корекцията на тези, които вече са стигнали до съответните регистри, се премахват с протокол. Той се издава в два варианта и съдържа: датата и номера на документа, който се унищожава, датата и номера на документа, който предстои да бъде издаден, основанието, въз основа на което се анулира документа и подписи на хората, създали протокола за всички участници. Известията, които се премахват, се връщат на издателя им, като от тук нататък те са „белязани“ с надпис „Анулирана“. Те се съхраняват в срок от 5 години, след като изтече данъчния период, за който са създадени.
Грешките при издаване на фактура, както и техните корекции се записват в определените данъчни регистри за данъчния период, с който са свързани. Кредитните известия се отразяват в дневника за покупки за съответния период. Когато грешките в данъчната основа са допуснати преди срокът за подаване на справка-декларацията да изтече, се създава нова декларация, която показва различните данни за съответния период, свързан с дължането на данъци.
Ако са извършени изменения след подаване на справка-декларацията, корекциите се правят по следните начини: човекът, който прави поправките добави и неотразения документ в определения регистър и когато същият съобщи на по-висшето лице за грешна фактура, известие или друг документ в отчетните регистри