Транспортни ленти – плюсове и минуси при приложението им

Популярни

Zaedno.bg подкрепя участника в hosting SEO състезанието на Jump:
"Защо избрах хостинг в Jump?"

лятно поливане

Лятното поливане трябва да започне през пролетта

Юли и август са много горещи месеци, през които и хората и растенията имат нужда от повече...

ежедневни чинии от порцелан

Какви са ползите от използването на порцеланови чинии?

Порцелановите съдове са с нас от векове.

интериор на автомобил с автоаксесоари

Автоаксесоарите, които ще направят шофирането и пътуването по-приятни

Благодарение на високотехнологичния напредък днес всеки водач на МПС има възможността да се...

собствен транспорт екскурзия

На организирана екскурзия със собствен транспорт - за какво да сме подготвени?

Когато дойде време за избор на дестинация за следващата семейна или соло екскурзия, колебанията...

изпечено кафе на зърна в чаша

Кафе индустрията, каквато я познаваме днес

От 19 век насам кафето е глобален феномен.

транспортни ленти
2.9

Споменът за легендарния Хенри Форд, въвел първи масово въвежда поточните линии преди 100 години и вдига производителността в автомобилни си заводи и впоследствие в цялата страна, която следва неговия пример, е повече от всякога актуален. От тогава вероятно е ползването на тези ленти като част от поточните линии. Онзи миг може да се отметне като революционен за масовото производство.

 

Сега вече човек трудно може да си представи полуавтоматизирано или автоматизирано производство без транспортни ленти. Тяхното приложение е толкова широко, че дори се замисляме има ли производство без транспортни ленти…Човек вече не може да си представи да се пакетират кроасани на ръка, да се бутилира някаква течност в консервен завод на ръка или да се транспортират насипни материали по класическия начин. Използват се транспортьори или конвейери за придвижване на продукцията и неразделна част към тях са транспортните ленти. Пестят се време и излишни движения, процесите са унифицирани, лентите, респективно транспортьорите ги обслужват много по-малък брой работници, да не говорим, че широко застъпено е и електронното управление, включително и дистанционното. Производителността на труда трябва да е висока при тези технологии и да се пести работна сила, в това число би трябвало и заплатите на по-малкия брой работници да са по-високи, защото те са обучени да работят с тези транспортни линии и да ги управляват. При това положение техният висококвалифициран труд е логично да бъде по-добре възнаграден.

 

При всичките тези положителни ефекти от използването на транспортни ленти обаче има  и не малко негативни страни, свързани с риска най-вече при експлоатацията на транспортни ленти. Да си представим какво може да се служи при използването на транспортни ленти в рудодобивната промишленост или в някоя каменоломна, сфери с изключително тежки условия на труд. Например работниците, правещи ремонта на ескаватори, транспортьори и транспортни ленти могат да паднат от машината или могат да бъдат премазани от някакво подемно устройство. При машините за трошене на на скални отломъци, освен работа в неудобно положение на тялото и прекомерен прах и шум, извършващите поддръжка могат да пострадат от електрошок, ако не спрат конвейера. Много често, за да не се прекъсва движението на транспортните ленти и да не спадне производителността на труда, работниците по поддръжката действат с включена машина и движещи се транспортни ленти и тогава те поемат голям риск от нараняване при внезапно спиране и тръгване на транспортните ленти или пък са застрашени от падане, ако транспортните ленти са монтирани на определена височина.

При всички случаи автоматизацията на производството не би могла да съществува без транспортните ленти, но трябва да се отчитат и високите рискове при работата с тях, особено що се отнася до някои отрасли на тежката промишленост с особено трудни и специфични условия за работа.

http://technocon.biz/1939/items/categoryId/557