Качества, които трябва да притежават експертни преводачи от немски на български
Преводът от немски на български не е просто механичен процес на замяна на думи.
Един неуморен влак пътува по живописния маршрут Септември - Добринище вече цели 75 години. По-запознатите от Вас, със сигурност са познали, че става дума за Родопската теснолинейка - последния влак от този вид, останал да функционира у нас.
Интересен факт е, че до преди няколко десетилетия, в България е имало повече от 30 теснолинейни линии, които постепенно биват закрити или разширени до стандартното междурелсие. Днес е останала само една, която обаче е наистина специална. Причините за това се крият не само в това, че е изчезващ вид, но и красотите, които може да видите, поемайки на вълнуващо пътешествие по маршрута Септември-Добринище. В тази статия ще Ви разкажем малко повече за нея и защо си струва да си купите билет още сега.
Не може да не споменем, че съвсем наскоро Родопската теснолинейка получи признание, че е един от най-добрите маршрути за пътуване с влак на Стария континент. Тя беше включена в топ 10 на престижната класация, обявена от британския вестник “Гардиън”. Освен това, читателите на популярното издание я поставиха на първо място, обявявайки я за най-живописното пътуване с влак в Европа. Това е едно наистина заслужено признание, което определено е повод за гордост.
Още повече поводи за гордост може да открием, ако погледнем назад във времето и си припомним за построяването на Родопската теснолинейка и нейната история. Тя започва преди повече от век, през 1916 г. Наблюдавайки неблагоприятното развитие на войната, управляващият елит в страна разбира, че е трябва да се осигури по-голяма свързаност между краищата на държавата. По тази причина е издадено официално решение за изграждане на линия по маршрута между градовете Септември и Гоце Делчев.
Началото на строежа е поставено няколко години по-късно. Сред основните причини за това забавяне е, че невъзможността да се отрие архитект, който да ръководи проекта. Сложният планински терен отказва няколко от предложените архитекти. Младият инж. Стоян Митов е единственият, който не се страхува да приеме предизвикателството и да завърши линията до край. През 1945 г., с построяването на участъка до Добринище, строежът на линията е финализиран.
Ако все още не сте имали възможността да се качите на този влак, вероятно се чудите каква е причината той да е толкова популярен, дори сред чужденците. Смело може да твърдим, че освен от ретро усещането, което се създава, пътувайки с теснолинейката, пътниците са впечатлени най-вече от природните пейзажи, които се разкриват пред очите им. Дължината на линията е цели 125 км. Началната гара е гр. Септември, а след това влакът преминава и през един от най-големите СПА курорти у нас - Велинград. Още една от забележителните му спирки е гара Аврамово - която е гарата с най-висока надморска височина на целия Балкански полуостров. Преди да стигнете до финалната дестинация, имате възможността да се отбиете в Банско - първенеца сред зимните дестинации у нас.
Пътниците, които имат желание да останат до края на това пътуване, ще достигнат до последната спирка, а именно град Добринище. Планинският курорт в последните години успява да привлече вниманието на много български и чуждестранни туристи. За разлика от Банско, Добринище е много по-спокоен курорт, където може да се насладите на тишина, спокойствие и автентична българска кухня. Ако сте почитатели на СПА ваканциите, ще намерите хотели в Добринище, които предлагат този тип услуги. Освен това, курортът има и ски писта, където може да се отдадете на зимните спортове.
Ако вече сте изкушени да се отдадете на едно приятно пътуване с последната теснолинейка, тогава не отлагайте дълго, а си резервирайте билети. Потопете се в едно пътешествие с дългогодишна история, красива природа и нови преживявания.