Плюсове и минуси на турбо колите

Популярни

Отвъд пътеката: Скритите съкровища на българските планини за всеки авантюрист

България е благословена с планини, които предлагат много повече от добре утъпкани пътеки и...

Подводните камъни на бързите кредити: Какво трябва да знаем, преди да подпишем?

В моменти на спешна нужда от финансиране, бързите кредити често изглеждат като...

Минимализмът като начин на живот

Минимализмът като начин на живот: По-малко вещи, повече щастие?

В свят, претрупан с консуматорство и постоянно преследване на материални придобивки, все по-...

Обувки и чорапи при диабет: какво да изберем за здравето на краката

Хората, живеещи с диабет, трябва да полагат специални грижи за краката си.

ремонт на турбо
5

Турбото е ефективна система за повишаване на мощността на двигателя. Освен това то осигурява икономия на гориво и понижава токсичността на отработените газове. При турбото въздухът в цилиндрите на двигателя се подава под налягане за сметка на използването на енергията от отработените газове. То може да бъде използвано както при бензинови двигатели, така и при дизелови. Най-ефективно е обаче турбото при колите на дизел.

Като при всяко друго нещо в живота, използването на турбо върви ръка за ръка с положителни и негативни специфики. От водача на автомобила зависи на кои ще отдаде по-голямо значение.

Една от причините, поради които не се препоръчва поставянето на турбо на бензинови двигатели, е възможността от настъпване на детонация, която е свързана с рязкото увеличаване на въртенето на двигателя, а също така и на високата температура на отработените газове и съответното нагнетяване на турбонагревателя.

Принцип на работа на турбото

Работата на системата на турбото е базирана на използването на отработените газове. Последните задвижват турбинното колело, което чрез вала на ротора върти компресорното колело. То на свой ред сгъстява въздуха и го нагрява в системата. Нагрятия при свиването въздух се охлажда в интеркулера и постъпва в цилиндрите на двигателя.

Турбото няма твърда връзка с коленчатия вал на двигателя. Поради това ефективността на работата на системата зависи от броя на оборотите на двигателя. Колкото по-високи са оборотите на мотора, толкова повече е енергията от отработените газове, по-бързо се върти турбината, повече сгъстен въздух постъпва в цилиндрите на двигагеля.

Минусите на двигателя с турбо

Разбира се, поставянето на турбо има и своите минуси. Сред негативните особености следва да се отбележат от една страна задържането на увеличаването на мощността на двигателя при рязко натискане на педала на газта – турбояма. От друга – рязко увеличаване на налягането в турбото след преодоляването на турбоямата.

Трябва да подчертаем дебело също така, че турбините изискват използването на специални моторни масла и строго спазване на препоръчителните от производителя срокове за обслужване. Задължителен е въздушният филтър.

Друг недостатък на турбото е чувствителността към износване на буталата. Увеличаването на налягането на картерните газове осезаемо понижава ресурса на турбината. При продължителна работа в такива условия настъпва „маслен глад“ и чупене на турбокомпресора. Повреждането на този агрегат е способно напълно да извади извън строя целия двигател.

Ако се стигне до ремонт на турбото трябва да се обърнете към турбо сервиз. В страната е пълно с такива но е важно да изберете някой който си разбира от работата и има дългогодишен опит. Един такъв може да намерите този сайт http://turboforce-bg.com/