Плюсове и минуси на турбо колите

Популярни

Дамски часовник

Как да изберете перфектния дамски часовник?

Часовникът е не само практичен, но и красив аксесоар, с който може да изразите личния си стил и...

Сватбените пръстени

Романтичната история на сватбените пръстени

Днес живеем във време, когато сватбеният ритуал се възприема много повече като отживелица,...

диван

Диван или канапе – това е въпросът.

Думите „диван“ и „канапе“ нерядко, но съвсем погрешно, се използват като синоними.

Детска мода

Тенденциите в детската мода през лято 2019

Лятото вече е тук.

Хотели в добринище

Вълнуващо пътешествие с последната теснолинейка

Има едно магическо усещане в това да пътувате с влак.

5
ремонт на турбо

Турбото е ефективна система за повишаване на мощността на двигателя. Освен това то осигурява икономия на гориво и понижава токсичността на отработените газове. При турбото въздухът в цилиндрите на двигателя се подава под налягане за сметка на използването на енергията от отработените газове. То може да бъде използвано както при бензинови двигатели, така и при дизелови. Най-ефективно е обаче турбото при колите на дизел.

Като при всяко друго нещо в живота, използването на турбо върви ръка за ръка с положителни и негативни специфики. От водача на автомобила зависи на кои ще отдаде по-голямо значение.

Една от причините, поради които не се препоръчва поставянето на турбо на бензинови двигатели, е възможността от настъпване на детонация, която е свързана с рязкото увеличаване на въртенето на двигателя, а също така и на високата температура на отработените газове и съответното нагнетяване на турбонагревателя.

Принцип на работа на турбото

Работата на системата на турбото е базирана на използването на отработените газове. Последните задвижват турбинното колело, което чрез вала на ротора върти компресорното колело. То на свой ред сгъстява въздуха и го нагрява в системата. Нагрятия при свиването въздух се охлажда в интеркулера и постъпва в цилиндрите на двигателя.

Турбото няма твърда връзка с коленчатия вал на двигателя. Поради това ефективността на работата на системата зависи от броя на оборотите на двигателя. Колкото по-високи са оборотите на мотора, толкова повече е енергията от отработените газове, по-бързо се върти турбината, повече сгъстен въздух постъпва в цилиндрите на двигагеля.

Минусите на двигателя с турбо

Разбира се, поставянето на турбо има и своите минуси. Сред негативните особености следва да се отбележат от една страна задържането на увеличаването на мощността на двигателя при рязко натискане на педала на газта – турбояма. От друга – рязко увеличаване на налягането в турбото след преодоляването на турбоямата.

Трябва да подчертаем дебело също така, че турбините изискват използването на специални моторни масла и строго спазване на препоръчителните от производителя срокове за обслужване. Задължителен е въздушният филтър.

Друг недостатък на турбото е чувствителността към износване на буталата. Увеличаването на налягането на картерните газове осезаемо понижава ресурса на турбината. При продължителна работа в такива условия настъпва „маслен глад“ и чупене на турбокомпресора. Повреждането на този агрегат е способно напълно да извади извън строя целия двигател.

Ако се стигне до ремонт на турбото трябва да се обърнете към турбо сервиз. В страната е пълно с такива но е важно да изберете някой който си разбира от работата и има дългогодишен опит. Един такъв може да намерите този сайт http://turboforce-bg.com/