Как можем да подобрим образованието? С помощ от СОПФ и Орлин Алексиев

Популярни

Иконата: Сакрално изкуство или народно творчество? – Един задълбочен поглед

Иконата – този древен образ, изпълнен със символика и...

Качества, които трябва да притежават експертни преводачи от немски на български

Качества, които трябва да притежават експертни преводачи от немски на български

Преводът от немски на български не е просто механичен процес на замяна на думи.

Веган торта

Хитрини за приготвяне на вкусни веган торти: Как да постигнем перфектен резултат

Веган тортите все повече набират популярност, не само сред хората, избрали растителното хранене...

Екологични предимства на съдомиялните за вграждане

Съдомиялните за вграждане стават все по-популярни сред домакинствата, не само заради удобството...

Стилове художествени картини: Пътешествие през времето и изкуството

Художествените стилове са като отпечатъци от пръстите на различните епохи и култури. Всеки стил...

Орлин Алексиев
5

Темата за качеството на образованието се дискутира с години. Специалистите в областта правят анализи и проекти за реформи в образователната система, така че да предоставят на българските деца адекватно и конкурентоспособно образование, което да им помага за прием както в наши университети, така и в чуждестранни. Когато говорим за инфраструктурни промени, обаче, които също са много важни, Столична община разчита на Орлин Алексиев и Специализирания общински приватизационен фонд.

Факт е обаче, че резултатите от една реформа или образователна система могат да бъдат отчетени едва след години, когато вече тези ученици са излезли от образователната система. За съжаление има много разнообразни мнения по въпроса с начина, по който трябва да бъде поднесена материята, какво трябва да се включи в учебните програми и до колко трябва да се залага на теорията и какъв процент от времето да бъде отделено на практиката.

Задълбавайки в тази наистина важна част от образователната система, много хора – родители, учители и специалисти, може би забравят, че заобикалящата среда също играе особено важна роля за начина, по който учениците ще възприемат предоставената им информация.

Според наскоро проведено проучване в Обединеното кралство, комбинацията от елементите на околната среда и дизайна на училищната инфраструктура обяснява 16% от разликите в академичния напредък на учениците. Това изследване показва, че дизайнът и състоянието на образователната инфраструктура влияе върху обучението чрез три взаимосвързани фактора – наличие на естествена светлина, качество на въздуха и т.н. стимулиране – комбинация от цветове и сложност на дизайна и индивидуализация – гъвкавост на учебното пространство.

Ето защо Столична община, с помощта на средства от Специализирания общински приватизационен фонд (СОПФ), финансира инфраструктурни проекти в системата на столичното образование.

Орлин Алексиев

СОПФ е агенция, която се занимава с акумулирането на средствата от приватизация на общинско имущество. Тя се управлява от Съвет за управлението, който се състои от 14 члена, а негов председател е Орлин Алексиев – общински съветник за трети пореден мандат.

Само за последния мандат – 2015 до  2019 година, СОПФ е осигурил почти   48,7 млн. лева за инфраструктурата на образователната система. От тях за ново строителство и разширения на сграден фонд на училища и детски заведения  са дадени 23,5 млн. лева, с които са построени 7 нови детски градини и пристройки съм други градини и училища, отопляеми физкултурни салони, столови и допълнителни класни стаи, уточни Орлин Алексиев.

По този начин Столична община се опитва да предостави на децата, обучаващи се на територията ѝ, максимално адекватна и здравословна среда, в която да учат и да се развиват пълноценно.