Основните доставки на суровини в света се извършват с морски транспорт

Популярни

Zaedno.bg подкрепя участника в hosting SEO състезанието на Jump:
"Защо избрах хостинг в Jump?"

3D принтиране на резервни части

3D принтирането в железопътната индустрия

3D принтиране на резервни части

осветителните тела

LED осветителните тела: С какво са по-различни?

Крушките със светодиоди са едни от най-енергийно ефективните крушки.

лятно поливане

Лятното поливане трябва да започне през пролетта

Юли и август са много горещи месеци, през които и хората и растенията имат нужда от повече...

ежедневни чинии от порцелан

Какви са ползите от използването на порцеланови чинии?

Порцелановите съдове са с нас от векове.

интериор на автомобил с автоаксесоари

Автоаксесоарите, които ще направят шофирането и пътуването по-приятни

Благодарение на високотехнологичния напредък днес всеки водач на МПС има възможността да се...

морски транспорт
2.15

Съвременните държави осъществяват своите търговски отношения в голяма степен чрез морски транспорт. Именно с помощта на морски транспорт се пренасят най-много стоки и суровини като обем. Особено през двадесети век с откриването и експлоатирането на редица плавателни канали търговските връзки по море стават все по-интензивни. Търговските компании предпочитат да използват морски транспорт, защото с него могат да се пренасят значителни количества суровини. Водите на световните океани се кръстосват от хиляди огромни кораби, наречени танкери. Те се използват за пренасяне на важни суровини като петрол, различна руда и метали. С помощта на морски транспорт се пренасят и значителни товари пшеница. Морският транспорт е най-мащабният и той има най-голям дял в световната търговия с петрол, руда, дървен материал и зърнени храни - www.frachtimpex.com/bg/sea-transport.html.

Едни от най-интересните, но и важни морски пътища е Северният морски път. Този маршрут преминава през водите на Северния ледовит океан и ледовете на Арктика и свързва важни търговски пристанища като Санкт Петербург и Мурманск с далечния Владивосток. Още от стари времена хората се интересували от откриването на преки морски пътища между далечни земи.

През седемнадесети век морски изследователи като Симеон Дежньов и Витус Беринг правят първите опити да изследват Северния ледовит океан и суровите земи на Далечния Изток. Те първи откриват важния проток между Азия и Северна Америка. През годините този морски път се разработва и се превръща постепенно в един от най-важните търговски морски пътища. С използването на Северния морски път днес се извършва редовен морски транспорт на суровини и материали от Европа за Далечния Изток, както и от Азия за Северна Америка. Днес всеки голям танкер може да мине по този път, да навлезе в Северния Тихи океан и да достави стоки и суровини в Северна Америка. Пътят е доста по-рентабилен и икономически изгоден в сравнение с едно пътуване от Европа през Суецкия канал, Индийския океан и Пасифика.

Днес осъществяването на морски транспорт през Северния ледовит океан е и по-безопасно. В тези географски ширини няма пирати. Разбира се, Северният морски път има и някои недостатъци. Климатичните услови са сурови и корабите трябва да имат много подготвени екипажи, които да могат да работят при арктически условия. Често пъти танкерите трябва да бъдат придружавани и от ледоразбивачи. Друг недостатък на Северния морски път е, че той може да се използва само няколко месеца през годината, по време на арктическото лято. Експлоатирането на Северния морски път е много важно най-вече за икономиката на Руската федерация, през чиято акватория минава северният морски транспорт. Доставките чрез морски транспорт през Ледовития океан са жизнено важни за отдалечени арктически станции, селища и градчета в Далечния Север. Морски транспорт по този маршрут се осъществява покрай устията на големите плавателни реки в Сибир и така се извършват важни доставки на храни, стоки и суровини.