Как да оптимизирате мобилната си стратегия за възходящия подем на мобилната търговия?

Популярни

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

В летописа на българската академичност и духовно възраждане името на проф.

Психомоторно развитие с образователни играчки

Психомоторното развитие е от съществено значение за растежа и развитието на децата.

Спални чували за деца: Гаранция за комфортен сън и сладки приключенски сънища

Къмпингът с деца е преживяване, изпълнено с приключения, вълнение и много нови открития за...

Удобни детски раници – 3 правила, с които трябва да сте наясно, преди да купувате

Изборът на правилната раница за вашето дете е от решаващо значение, за да сте сигурни за...

4.3

Едно мобилно приложение в бъдеще като че ли ще стане по-ценен ресурс отколкото един добре структуриран уебсайт. 

Според Cisco's Visual Networking Index Global Mobile Data Traffic Forecast Update, до края на годината броят на мобилните устройства ще надхвърли общия брой на потребителите в световен мащаб, а до 2017 година ще има приблизително 1,4 мобилни устройства на човек.

Потребителите все повече използват мобилните устройства за всичко - от търсене на съдържание до това да намерят най-изгодната оферта и да я купят. Мобилното пазаруване, независимо от това дали мобилното устройство се използва, за да се завърши покупка в магазин или онлайн, допринася за все по-големия дял на електронната търговия в САЩ и оказва все по-голямо влияние върху продажбите на дребно.

Тази година 15 % от онлайн продажбите ще се извършат чрез мобилните устройства. Като цяло в САЩ прогнозите сочат, че продажбите от мобилната търговия ще достигнат приблизително $ 39 милиона, което е с 56.5% повече от 2012. Очакваната тенденция за бъдещето е да нарастват още. Докато потребителят действа през мобилни устройства – смартфони и таблети - ще има увеличение. За продавачите е важно да разберат как потребителите използват тези устройства и съобразно това да оптимизират и персонализират продуктите си.

По-голямата част от мобилните разходи, допринасящи за растежа са направени през таблети. До 2017г. делът на продажбите през таблети в сравнение със смартфони в САЩ се очаква да нарастне до съответно 71, 5 % и 27 %. Според скорошно проучване това е така, защото потребителите използват малкия екран на смартфона, за да намират обща информация за магазина, да разглеждат уеб сайтове и да сравняват цени, но се възползват от големия екран на таблетите, за да разглеждат интернет страници, сравняват цени и да направят покупка.

Много от водещите търговци вярват, че мобилните устройства ще носят все по-голяма част от приходите им. Как да се подготви търговецът за този растеж в мобилната търговия? Ето 4 съвета, които могат да ви помогнат да оптимизирате мобилната си стратегия:

Създайте отзивчив дизайн

Потребителите използват и взаимодействат с  таблетите и смартфоните по различен начин. В свят пълен с устройства, те очакват някой да им „ налее“ опит, защото препускането от лаптоп към таблет и смартфон е объркващо. Един добре изграден и отзивчив дизайн на уебсайта ви гарантира безпроблемна работа чрез мобилното устройство.

Опростяване, опростяване, опростяване

За преносими устройства като смартфоните, мобилните уеб сайтове трябва да помагат на купувача като го навигират до мястото, където иска да отиде, само с 1 клик. Малкият екран на телефона прави това предизвикателство. По мое мнение, дизайнът на страницата трябва да бъде опростен. Това може да означава да се ограничи броя и размера на препоръките за продукта, както и слагане на препоръките на страницата по начин, който й позволява лесно да се скролира през мобилното устройство.

Персонализирано и таргетирано съдържание

Персонализацията и таргетираните продуктови препоръки са още по-важни за устройства с малък екран, където значително се намаляват броят на продуктите, които могат да бъдат показвани В резултат на това, стратегията зад продуктовите препоръки трябва да се пригажда.

Тъй като на дисплея на мобилните устройства има място само за 4-5 препоръки , мърчъндайзерите трябва да предприемат хипер-стратегически подход към препоръките, които искат да се показват. Тези препоръки могат да решат дали потребителят ще купи нещо или ще си тръгне с празни ръце.

Също така е важно да се изгради подходяща пътека в сайта, по която да се движат потребителите ви. Помислете къде искате да отиде клиентът ви после. Подобен продукт? Разпродажба? Оферта? Уверете се, че клиентът може бързо и лесно да се добере до продукта, от който е заинтересован.

Оферти според местоположението

За разлика от таблетите, клиентите вземат смартфоните със себе си навсякъде, така че насочените, ориентирани към местоположението оферти, могат да са много ефективни. Това включва специални оферти към потенциални клиенти, които да ги насърчат да влязат в магазина, когато са някъде около него, за да разберат ако има намаления или оферти, и евентуално да си купят нещо.           

Щом включите тези 4 съвета и изградите солидни основи, проведете свои вътрешни проучвания, за да видите дали стратегията оказва положително влияние на бизнеса ви. Започнете със събиране и изолиране на събития от смартфоните и таблетите. След това пробвайте да изградите модел на извършване на дейностите, който е специфичен за тези устройства. От там можете да анализирате ефективността на стратегиите си в зависимост от типа устройство и като цяло. Ако чувствате, че мобилната ви търговия изостава, тези съвети са чудесен старт.