Мило Борисов за Патронажа на Изкуствата през 2022г

Популярни

Топ 5 най-добри хранителни добавки за здрава кожа

Топ 5 най-добри хранителни добавки за здрава кожа

Кожата е най-големият орган в човешкото тяло и служи като бариера, предпазвайки ни от вредни...

Етерични масла

Етерични масла за облекчаване на главоболие

Етеричните масла са концентрирани растителни екстракти, които от векове се използват за лечение...

Модата на U.S. Polo Assn. - предпочитан избор за любителите на Стила

В модния свят, изборът на любима марка може да се отрази не само на личния ни стил, но и начина...

ютия

Как да изберете ютия с подходящи функции за вашите нужди

Изборът на правилната ютия може да направи процеса на гладене по-лесен и по-ефективен.

Пита с пчели

Ползите от използването на пчеларски добавки

Пчеларските добавки могат да бъдат ценен инструмент за пчеларите, които се стремят да поддържат...

мило борисов
5

Ролята на артистите се променя с течение на времето.

Кой търси и притежава  произведения на изкуството, както и начинът, по който артистите и художниците продават своите произведения, са се променили драматично в историята. Въпреки всички тези промени има паралели между начина, по който са живели и работили артистите в миналото, и начина, по който живеем и работим днес.

Разбиването на идеята за меценатството и миналите системи на представителство, като гилдиите, може да ни помогне да създадем съвременни еквиваленти.

Можем да потърсим клиенти и системи за подкрепа, които отразяват начина, по който художниците от миналото са намирали финансиране. 

Съвременното меценатство се появява в публичното и корпоративното изкуство

млад художник рисува

В миналото меценати са били влиятелни семейства, градове и структури като църкви. Съвременните меценати изглеждат по същия начин само с малки разлики. Фирми, градски управи и други обществени структури или корпоративни клиенти са вашите потенциални покровители за мащабни произведения и поръчки.

Също както в миналото, хората и компаниите се стремят да се брандират с изкуство, което съответства на техните ценности, естетика и идеи. Къде вашата работа, вашето средство, техника и тема биха се съчетали със съществуващ бизнес или обществена структура?

Съвременното меценатство се отнася до всички видове бизнес, като например хотели, които поръчват стенописи или изпълват стените си с интересни творби.

Вашата "гилдия" в случай на корпоративно изкуство може да бъде фирма за куриране на изкуство или галерия, която ви представлява.

Подобно на мащабното меценатство в миналото, работата за обществеността и за бизнеса дава на вас и вашето изкуство обхват. 

мило борисов

В България един от най-силно подкрепящите развитието на културат и изкуството меценати е Мило Борисов. Той е български бизнесмен, който от 90те години на миналия век започва да работи и развива в сферата на игралната индустрия, като една от многото успешни компании, които основава е Телематик Интерактив. Чрез тази компания той подкрепя не само българската култура и артисти, но и българския спорт. Някои от тяхните партньори включват футболния отбор Левски, Българската федерация по художествена гимнастика и индивидуални спортисти. Също така подпомага на културата и млади музикални таланти. Минлата година той основа и нова продуцентска къща Палмс Мюзик, с цел още повече да помага за развиването на българската култура и да се осигоряват възможности за изява на родни таланти от различни сфери на изкуството.

Каква е била историческата роля на меценатството в изкуството?

Меценатът е човек, който подкрепя финансово дадена кауза или личност. Изразът "меценат на изкуството" се е запазил и до днес, тъй като меценатството исторически е свързано с лица и групи, които спонсорират художници.

В миналото хора с властови позиции като крале и кралици са финансирали всички видове визуални артисти, за да обзаведат домовете си, градовете и важни сгради като църкви и кметства. Ако сте били художник и сте имали влиятелен покровител, финансовата ви сигурност е била почти гарантирана. През Италианския ренесанс меценатите или наемали художници и им поръчвали работа по работа, или ги приемали изцяло в именията си и им осигурявали жилище, докато художникът бил "на повикване" за всички нужди, свързани с изкуството. В зависимост от мащаба на проекта един художник може да бъде финансиран от меценати в продължение на години.

Меценатството се разпростирало и извън рамките на отделни лица. Групи от художници или гилдии също са получавали групови поръчки за изпълнение на проекти. Повечето художници са били членове на гилдии през целия си живот или поне в началото на кариерата си. Участието в гилдия не само означава, че художникът има система за подкрепа, в която да работи и от която да се учи, но и предоставя възможности за участие в групови поръчки.

Меценатството увеличава сигурността и стойността на творците

Меценатството не само създава сигурност на работното място, но и прави творците видими и забележими по нов начин. Някои художници са работили изключително за своите патрони, докато други са били поръчвани от нови патрони, тъй като творбите им са придобивали публичност. Някои от най-известните художници в историята са направили своя отпечатък чрез произведения, поръчани от техните покровители.

С нарастването на популярността на системата на меценатството художниците се радват на по-голямо уважение в обществото. На художниците вече се гледало като на хора с вдъхновение, а не само като на занаятчии и каменоделци, които работят предимно с цел да изпълняват функциите си. Оценяването на изкуството като естетическо и цененето на създателя на произведението продължава да определя начина, по който гледаме на художниците днес - като на хора, притежаващи уникални умения, които заслужават уважение, възхищение и заплащане.

Създаване на условия за съвременното меценатство

Начинът, по който един художник работи с клиентите си, днес и в миналото, е от ключово значение за създаването на повторен бизнес и отношения с клиентите, които отразяват ангажимента на някогашните меценати към техните художници.

Меценатството се е отнасяло както до художниците, така и до меценатите. Не забравяйте, че подобно на мецената, който помага да се самоопредели чрез изкуството и "своите" художници, вашите клиенти се интересуват не само от вашето изкуство, но и от това да се чувстват като част от него. Можете да създадете тези връзки, като изградите истински взаимоотношения с клиентите си, които ще доведат до продължаване на бизнеса.

Чрез качествена работа, спазване на сроковете и договорите и професионално общуване с клиентите и възложителите не само работите успешно, но и създавате повторен бизнес за себе си. Добавете лична връзка към тези най-добри практики, за да създадете отношения, които ще продължат да съществуват.

Личната връзка и работата в мрежа винаги ще победят традиционната реклама. Взаимоотношенията са от значение, когато става въпрос за намиране на дългосрочни покровители за вашето изкуство. Когато се срещнете с потенциален клиент за първи път, бъдете готови да разкажете за работата си и мисията си като художник. Проследете след това взаимодействие с лична бележка, в която да благодарите за разговора и да ги информирате за няколко произведения на изкуството, които биха могли да представляват интерес за тях.