Колко важно е доброто лого за вашия бизнес

Популярни

Zaedno.bg подкрепя участника в hosting SEO състезанието на Jump:
"Защо избрах хостинг в Jump?"

изпечено кафе на зърна в чаша

Кафе индустрията, каквато я познаваме днес

От 19 век насам кафето е глобален феномен.

кремация на домашни любимци

Всичко за кремацията на домашни любимци от А до Я

Кремация на домашни любимци… какво представлява тази процедура и защо се налага на стопаните на...

какво да подарим на бебе

 Какво да подарим на бебе?

Появата на нов член в семейството е прекрасен повод за радост и празник не само за родителите,...

Защо да изберем ЛЕД огледала за банята си?

Огледала с LED осветление? Защото е практично, щадящо и най-вече комфортно.

макси рокли

Съвети как да изберем макси рокли

Обичате ли роклите?

Лого Дизайн
4.5

В днешно време, лого дизайнът е едно от най-подценяваните неща за бизнеса. Хората често не разбират колко важно е да имат добро лого и колко полезно е това за техния бизнес. За да разберем какво е добро лого, първо трябва да разберем какво се очаква от едно лого. Логото трябва да предизвиква моментална разпознаваемост, да вдъхновява и внушава доверие, уважение и лоялност. Доброто лого е една неразделна част от марката и нейната идентичност. Неговата форма, цветове и шрифт трябва да са различни от тези на конкурентите в сферата и да са обвързани с корпоративната идентичност.

За да се сдобиете с перфоктно лого трябва да можете да отговорите на следните въпроси.

Може ли да се опише лесно, може ли да се запомни лесно, eфектно ли е само с един цвят и постига ли моментална разпознаваемост. Също така, то трябва да пресъздава добре индивидуалноста на компанията и да създава асоциация за качество и удовлетвореност.  

Разликата между професионалните лого дизайнери и дизайнерите правещи лога е, че едните правят скица, проучване, концепция, докато другите се вдъхновяват от разглеждане на чужди лога и не знаят някои от основните правил в лого дизайна, за които има изписани книги с хиляди страници.

Процесът при професионалния лого дизайн често е следният.

Анкета за клиента: въпросник или интервю с клиента за да се синтезират нуждите и очакванията.
Проучване: прави се проучване на самата индустрия, нейната история и се проучват конкурентите.
Препратки: прави се проучване обвързано с лого дизайн, който е бил успешен в близки области от страната и чужбина, разглеждат се, актуални стилове и трендове, които отговарят на информацията от анкетата.
Скициране и концепция: През този етап, изхождайки от получената информация се създават концепции и скечове. Всеки лого дизайнер ползва своя индивидуален стил и ноу-хау.
Размисъл: По време на процеса се взимат по-продължителни (ден, два) почивки с цел идеите да отлежат и да се прецизират. Това също се прави с цел засилване на ентусиазма, вдъхновението и получаване на отзиви.
Презентация: Избира се дали да се представят на клиента няколко лога или цяла колекция от такива.
Възнаграждение:  Завършеният проект трябва да се отпразнува по някакъв начин за да дойде свежо вдъхновение за следващите проекти, затова много от дизайнерите се черпят.

Колко реално трябва да струва едно професионално лого?  Отговорът на този въпрос варира в зависимост от детайлите по проекта. Основното, което следва да определи цената е стилът, колко концепта трябва да се предложат, колко промени ще бъдат направени, колко проучване е необходимо, мащаба на дейността на поръчителя и т.н.