Колко важно е доброто лого за вашия бизнес

Популярни

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

Проф. Дамян Попхристов: Възраждане на българското духовно наследство чрез научни изследвания

В летописа на българската академичност и духовно възраждане името на проф.

Психомоторно развитие с образователни играчки

Психомоторното развитие е от съществено значение за растежа и развитието на децата.

Спални чували за деца: Гаранция за комфортен сън и сладки приключенски сънища

Къмпингът с деца е преживяване, изпълнено с приключения, вълнение и много нови открития за...

Удобни детски раници – 3 правила, с които трябва да сте наясно, преди да купувате

Изборът на правилната раница за вашето дете е от решаващо значение, за да сте сигурни за...

Лого Дизайн
4.5

В днешно време, лого дизайнът е едно от най-подценяваните неща за бизнеса. Хората често не разбират колко важно е да имат добро лого и колко полезно е това за техния бизнес. За да разберем какво е добро лого, първо трябва да разберем какво се очаква от едно лого. Логото трябва да предизвиква моментална разпознаваемост, да вдъхновява и внушава доверие, уважение и лоялност. Доброто лого е една неразделна част от марката и нейната идентичност. Неговата форма, цветове и шрифт трябва да са различни от тези на конкурентите в сферата и да са обвързани с корпоративната идентичност.

За да се сдобиете с перфоктно лого трябва да можете да отговорите на следните въпроси.

Може ли да се опише лесно, може ли да се запомни лесно, eфектно ли е само с един цвят и постига ли моментална разпознаваемост. Също така, то трябва да пресъздава добре индивидуалноста на компанията и да създава асоциация за качество и удовлетвореност.  

Разликата между професионалните лого дизайнери и дизайнерите правещи лога е, че едните правят скица, проучване, концепция, докато другите се вдъхновяват от разглеждане на чужди лога и не знаят някои от основните правил в лого дизайна, за които има изписани книги с хиляди страници.

Процесът при професионалния лого дизайн често е следният.

Анкета за клиента: въпросник или интервю с клиента за да се синтезират нуждите и очакванията.
Проучване: прави се проучване на самата индустрия, нейната история и се проучват конкурентите.
Препратки: прави се проучване обвързано с лого дизайн, който е бил успешен в близки области от страната и чужбина, разглеждат се, актуални стилове и трендове, които отговарят на информацията от анкетата.
Скициране и концепция: През този етап, изхождайки от получената информация се създават концепции и скечове. Всеки лого дизайнер ползва своя индивидуален стил и ноу-хау.
Размисъл: По време на процеса се взимат по-продължителни (ден, два) почивки с цел идеите да отлежат и да се прецизират. Това също се прави с цел засилване на ентусиазма, вдъхновението и получаване на отзиви.
Презентация: Избира се дали да се представят на клиента няколко лога или цяла колекция от такива.
Възнаграждение:  Завършеният проект трябва да се отпразнува по някакъв начин за да дойде свежо вдъхновение за следващите проекти, затова много от дизайнерите се черпят.

Колко реално трябва да струва едно професионално лого?  Отговорът на този въпрос варира в зависимост от детайлите по проекта. Основното, което следва да определи цената е стилът, колко концепта трябва да се предложат, колко промени ще бъдат направени, колко проучване е необходимо, мащаба на дейността на поръчителя и т.н.