Колко важно е доброто лого за вашия бизнес

Популярни

Zaedno.bg подкрепя участника в hosting SEO състезанието на Jump:
"Защо избрах хостинг в Jump?"

малко коте се радва на котешка храна

Разлика при котешка храна за малки котета и големи котки

Първата година от живота на котето е изпълнена с интензивен растеж.

много пари от кредит

Как да погасим няколко бързи кредита, разказват от CashCredit

Никой не е застрахован от финансови катаклизми и на много хора се е случвало да...

модерна кухня по поръчка изработена за клиент

Изборът на кухня по поръчка ви дава възможност наистина да развихрите въображението си

Днес ще си говорим за интериорен дизайн – знаем много добре колко много от вас се вълнуват от...

Купчина с левови банкноти

Защо банките отказват заеми и как да го избегнем?

За да получите заем, не винаги се нуждаете от голям пакет документи, които да докажат вашата...

системи за пренос на насипни материали

Какво представляват системите за пренос на насипни материали и къде намират приложение?

Снабдяване на работния процес с необходимите суровини и материали е от ключово значение за...

Лого Дизайн
4.5

В днешно време, лого дизайнът е едно от най-подценяваните неща за бизнеса. Хората често не разбират колко важно е да имат добро лого и колко полезно е това за техния бизнес. За да разберем какво е добро лого, първо трябва да разберем какво се очаква от едно лого. Логото трябва да предизвиква моментална разпознаваемост, да вдъхновява и внушава доверие, уважение и лоялност. Доброто лого е една неразделна част от марката и нейната идентичност. Неговата форма, цветове и шрифт трябва да са различни от тези на конкурентите в сферата и да са обвързани с корпоративната идентичност.

За да се сдобиете с перфоктно лого трябва да можете да отговорите на следните въпроси.

Може ли да се опише лесно, може ли да се запомни лесно, eфектно ли е само с един цвят и постига ли моментална разпознаваемост. Също така, то трябва да пресъздава добре индивидуалноста на компанията и да създава асоциация за качество и удовлетвореност.  

Разликата между професионалните лого дизайнери и дизайнерите правещи лога е, че едните правят скица, проучване, концепция, докато другите се вдъхновяват от разглеждане на чужди лога и не знаят някои от основните правил в лого дизайна, за които има изписани книги с хиляди страници.

Процесът при професионалния лого дизайн често е следният.

Анкета за клиента: въпросник или интервю с клиента за да се синтезират нуждите и очакванията.
Проучване: прави се проучване на самата индустрия, нейната история и се проучват конкурентите.
Препратки: прави се проучване обвързано с лого дизайн, който е бил успешен в близки области от страната и чужбина, разглеждат се, актуални стилове и трендове, които отговарят на информацията от анкетата.
Скициране и концепция: През този етап, изхождайки от получената информация се създават концепции и скечове. Всеки лого дизайнер ползва своя индивидуален стил и ноу-хау.
Размисъл: По време на процеса се взимат по-продължителни (ден, два) почивки с цел идеите да отлежат и да се прецизират. Това също се прави с цел засилване на ентусиазма, вдъхновението и получаване на отзиви.
Презентация: Избира се дали да се представят на клиента няколко лога или цяла колекция от такива.
Възнаграждение:  Завършеният проект трябва да се отпразнува по някакъв начин за да дойде свежо вдъхновение за следващите проекти, затова много от дизайнерите се черпят.

Колко реално трябва да струва едно професионално лого?  Отговорът на този въпрос варира в зависимост от детайлите по проекта. Основното, което следва да определи цената е стилът, колко концепта трябва да се предложат, колко промени ще бъдат направени, колко проучване е необходимо, мащаба на дейността на поръчителя и т.н.