Готовност за училище

Популярни

Nutrition facts table

Може ли безопасно да се дезинфекцира с натриева основа?

Натриевата основа, по-известна като сода каустик са твърди бели, перлени люспички с химическата...

ограда електропастир

Как ми помогнаха електропастирите?

Днес ще Ви разкажа една история за електропастири.

Съвети и кратко ръководство при покупка на конвектори за отопление

Специално проектирани, за да осигуряват комфортна топлина на малки, средни и просторни помещения...

ски панталон

Какво е важно да знаем при избора на ски панталон

Зимните спортове ни дават много поводи за радост, вълнение и истинско забавление.

Логопеди от Бърборино
5

 Готовността на детето за обучение в училище е многофункционална и многокомпонентна дейност при това строго индивидуална и характерна за всяко едно дете. От тази му готовност зависи цялостното му развитие, успех и самочувствие като ученик и като човек. От това зависи и формирането на нагласите, и адаптацията към средата и социалната роля и позиция на ученик.

    Готовността или неготовността на детето за началото на училищното му обучение се определя от нивото на речевото му развитие. Това е свързано с факта, че именно с помощта на речта, устна и писмена, му предстои да усвоява цялата система от знания. Ако устната реч, то вече е овладяло до училище, то писмената тепърва му престои. И колкото по-добре е развита устната реч до постъпването в училище, толкова по-леко ще му бъде с овладяването на четенето, писането и разказвателните предмети. Готовноста на децата  за училище има два аспекта. Единия обхваща психологическата готовност интелектуалното и умствено развитие, другия се  отнася до по частната готовност насочена  към приемствеността   по четене писане и смятане.

    Важно е когато детето постъпи  в училище, то да е подготвено не само на физиологично ниво но и емоционално и психически. Да има вече изградена представа и очаквания, които да не го плашат , а точно обратното – да предизвикват интерес и желание.  За това е важно да се изследва готовността на децата за училищата дейност и при липса на такава, да се реагира адекватно според ситуацията.

    Интересен е факта, че в зависимост от типа изследване и формата по която се провежда, децата демонстрират различни резултати. Най- високи постижения се забелязват, когато децата са емоционално ангажирани под формата на игра или приятно за тях занимание.

    От особена важност е установяването на училищната готовност  на всяко едно дете, но по-важно е да се обърне внимание на положителните качества и силни страни на конкретното детето, на базата на които то ще може да се разгърне и развие в последствие, ще може да се чувства успяло, можещо и уникално.

Още полезни факти по темата на http://logopedplovdiv.com/.