Готовност за училище

Популярни

Иконата: Сакрално изкуство или народно творчество? – Един задълбочен поглед

Иконата – този древен образ, изпълнен със символика и...

Качества, които трябва да притежават експертни преводачи от немски на български

Качества, които трябва да притежават експертни преводачи от немски на български

Преводът от немски на български не е просто механичен процес на замяна на думи.

Веган торта

Хитрини за приготвяне на вкусни веган торти: Как да постигнем перфектен резултат

Веган тортите все повече набират популярност, не само сред хората, избрали растителното хранене...

Екологични предимства на съдомиялните за вграждане

Съдомиялните за вграждане стават все по-популярни сред домакинствата, не само заради удобството...

Стилове художествени картини: Пътешествие през времето и изкуството

Художествените стилове са като отпечатъци от пръстите на различните епохи и култури. Всеки стил...

Логопеди от Бърборино
5

 Готовността на детето за обучение в училище е многофункционална и многокомпонентна дейност при това строго индивидуална и характерна за всяко едно дете. От тази му готовност зависи цялостното му развитие, успех и самочувствие като ученик и като човек. От това зависи и формирането на нагласите, и адаптацията към средата и социалната роля и позиция на ученик.

    Готовността или неготовността на детето за началото на училищното му обучение се определя от нивото на речевото му развитие. Това е свързано с факта, че именно с помощта на речта, устна и писмена, му предстои да усвоява цялата система от знания. Ако устната реч, то вече е овладяло до училище, то писмената тепърва му престои. И колкото по-добре е развита устната реч до постъпването в училище, толкова по-леко ще му бъде с овладяването на четенето, писането и разказвателните предмети. Готовноста на децата  за училище има два аспекта. Единия обхваща психологическата готовност интелектуалното и умствено развитие, другия се  отнася до по частната готовност насочена  към приемствеността   по четене писане и смятане.

    Важно е когато детето постъпи  в училище, то да е подготвено не само на физиологично ниво но и емоционално и психически. Да има вече изградена представа и очаквания, които да не го плашат , а точно обратното – да предизвикват интерес и желание.  За това е важно да се изследва готовността на децата за училищата дейност и при липса на такава, да се реагира адекватно според ситуацията.

    Интересен е факта, че в зависимост от типа изследване и формата по която се провежда, децата демонстрират различни резултати. Най- високи постижения се забелязват, когато децата са емоционално ангажирани под формата на игра или приятно за тях занимание.

    От особена важност е установяването на училищната готовност  на всяко едно дете, но по-важно е да се обърне внимание на положителните качества и силни страни на конкретното детето, на базата на които то ще може да се разгърне и развие в последствие, ще може да се чувства успяло, можещо и уникално.

Още полезни факти по темата на http://logopedplovdiv.com/.