Пирамида на здравословното хранене

Популярни

Защо Bulgari е една от най-предпочитаните марки парфюми

Защо Bulgari е една от най-предпочитаните марки парфюми

В света на луксозните парфюми, Bulgari се откроява като емблематична марка, известна със своята...

наргиле за пушене

6 често срещани грешки, които новаците допускат при ползване на наргиле

Всеки, който тепърва открива наргилето, допуска грешки при използването му.

Пирамида на здравословното хранене
4.3

Една от основните грижи на съвременната домакиня е здравословното и балансирано хранене за всички членове на семейството. Това е важно, за да можем активно да се грижим за здравето си, а не на 20 години да се оплакваме от различни проблеми. Важно е да се погрижим за това, спазвайки съветите на диетолозите, като тук визираме това, че човек трябва да поема всеки ден определени витамини и вещества, като така да засища организма си с тях.

В последно време започна много да се обсъжда темата за здравословното хранене, защото хората започнаха да осъзнават важността на това да не се тъпчат всеки ден с пица и хамбургер. Това може и да е вкусно, но си е жива отрова за тялото ни. Все пак с пълна увереност можем да кажем, че и балансираното хранене може да е вкусно, но за целта трябва да знаем, какво и как да го сготвим. Най-често ще срещнете схеми за здравословното хранене, които са направени във вид на пирамида, от където и идва името на днешната ни тема. Нека сега накратко се запознаем с нея.

Съгласно тази схема, основата на нашето хранене трябва да е съставена от зърнени храни, които насищат организма ни с въглехидрати, минерали, витамини, фибри и други биологично активни компоненти.

На следващото стъпало се намират плодовете и зеленчуците. Те също са много важни за нашето хранене и никога не бива да ги пренебрегваме. С тяхна помощ насищаме тялото си на витамини, минерали и така нататък. Много често ние забравяме за плодовете, пренебрегвайки тяхната хранителна стойност. Те не само, че са много полезни, но и са много вкусно. Старайте се да отдавате предпочитание не на консервираните, а на свежите плодове. Пийте и много свежи сокове, за да можете с пълна сила да кажете, че вашето хранене е здравословно.

На следващото звено се намират млечните продукти, месото, рибата и яйцата. Никога не правете грешката да се лишавате от месните хранителни продукти, защото няма витамини, които да ни заместят истинските ползи от тях. Консумирайте ги редовно, защото те влизат в здравословното хранене.

Никога не се ограничавайте от тези неща, за да не навредите на вашето здраве. Само така ще сте истински здрави и ще можете да се радвате на живота. В заключение ще кажем, здравословното хранене и ключът към дългия живота, така че не го пренебрегвайте.