Стара врата - знаем ли какво да направим с нея?

Популярни

Българските езера: Огледала на планините

България, въпреки сравнително малката си територия, е благословена с разнообразие от езера,...

Канабиноидите в канабиса - какви са рисковете и ползите

В света на медицината и здравето, канабиноидите присъстващи в продуктите от канабис са предмет...

Античен театър Пловдив

Културните забележителности на България, които трябва да посетите

България е страна с богата история и култура, която е оставила след себе си множество...

Ролетни щори

Щори за прозорци – как да изберем най-доброто решение за интериора си?

Щорите за прозорци са не само функционален елемент, но и важна част от интериорния дизайн на...

Баня с модерни мебели

Как да оптимизирате съхранението в банята без да жертвате стила й

Когато става въпрос за дизайн на банята, постигането на баланс между максимизиране на...

Стари врати
4.65

Тази необичайна инсталация е била създадена от Чой Жеонг-Хуа в Сеул през 2009 г. За да се направи са използвани стари врати от боклука. Дизайнерът 10 години обикалял по тесните улици и събирал всичко, което сметне за подходящо. Така в него се пробудила идеята да се направи сградата с най-много врати.

Чой си признава, че обича да обикаля по улиците и да търси нови „боклуци”, с които да осъществява идеите си за обществени арт инсталации.

„Не можех да рисувам през 89-та година, за това и не съм смятал да бъда художник. Повече обичах да се разхождам и да обикалям по улиците. Любувах се на купищата боклук, докато ходех по малките алеи. Тогава осъзнах, че от обикновени неща могат да се сътворят чудеса. Не е нужно да си човек на изкуството, за да създадеш нещо уникално. Всичко става толкова естествено. За това реших да продължа да бъда обикновен човек, който обаче да мисли като човек на изкуството.” – разказва дизайнерът.

В тази сграда са използвани повече от 1000 врати, които са монтирани върху обществената постройка. Макар, че е само временно, тази инсталация дава възможност да се помисли за какво могат да се използват старите и вече „ненужни” материали, независимо дали става въпрос за арт или за нещо друго.

Със сигурност тази сграда успя да привлече много внимание към себе си, но едва ли някой ще реши да се поразходи в нея, защото не знае коя врата до къде води и от коя може да полети надолу.